Skip to main content

Internationale studenten vinden het leuk in Apeldoorn

Internationale studenten vinden het leuk in Apeldoorn
by Wittenborg News -
Number of replies: 0

International Students enjoying Apeldoorn!

Internationale studenten vinden het leuk in Apeldoorn

Wittenborg studenten zijn de ster in een artikel dat twee pagina’s van de krant beslaat.

3 internationale studenten van de “Economics & Management programme” werden geïnterviewd door regionale krant “De Stentor”, die woensdag 7 november een kleurrijk artikel publiceerde. Dante, Alison en Vivi kregen de gelegenheid om te praten over hun ervaringen in Apeldoorn, over wat ze van de stad vinden en wat hun toekomstplannen zijn.

Wittenborg Student Dante Baker in discussion with lecturer Daniel O Connell

“Ik zie Apeldoorn niet als een stad – meer als een dorp!” – Dante Baker, uit Jamaica, praat over het opzetten van een eigen bedrijf, en dat hij er naar uitkijkt om weer naar huis te gaan na het behalen van zijn diploma, om zijn vaders bedrijf over te nemen. Hij legt ook uit dat hij heel geconcentreerd bezig is op school en in het bedrijf die hij en een vriend hebben opgezet, maar dat hij ook in het weekend nog tijd maakt om de barretjes en cafés in de stad te bezoeken. Hij voegt er aan toe, dat Apeldoorn (150 duizend inwoners) niet echt een stad is, het voelt veel meer als een dorp, als je in de stad bent!

Wittenborg University Students Alison and Mary Jane at the Wittenborg 25 Gala

“Iedereen in de buurt kent elkaar, dat geeft me een comfortabel gevoel!” – Alison Vella, van Malta, woont in een buitenwijk van Apeldoorn en is van plan werk te vinden in Apeldoorn na het behalen van haar diploma. Ze heeft het over de rustige en relatief stille omgeving die Apeldoorn te bieden heeft, zeker als je het vergelijkt met de grote studentensteden als Utrecht of Amsterdam. Apeldoorn’s omgeving bied een gevoel van veiligheid en vriendelijkheid. Alison werkt momenteel achter de bar van een Ierse pub, die gevestigd is op het Caterplein.

“Ik hou van de Apenheul, the omringende natuur en Apeldoorn zelf” – Vivi Wu, uit China, ze kwam oorspronkelijk bij Wittenborg om Engels te leren, hierna is ze naar de Amsterdam University of Applied Sciences – alleen om dan te ontdekken dat ze daar het persoonlijke contact met de docenten mist, wat we wel ontving bij Wittenborg en komt na een jaar weer terug. Sinds toen studeert ze gelukkig in Apeldoorn en geeft zelfs Chinese les aan een lid van “the Wittenborg Advisory Board”, zijn vrouw en vrienden! Vivi is een grote natuurliefhebber en ziet de groene omgeving rondom Apeldoorn als heel aantrekkelijk. Toen haar moeder haar kwam bezoeken, was die ook overweldigd door de schoonheid en de schone en frisse omgeving. Vivi kijkt er naar uit om af te studeren, daarna gaat ze werk zoeken in Apeldoorn. Daarna? “Natuurlijk ga ik over een jaar of 10 terug naar China, als mijn ouders zorg nodig hebben”.

Student Vivi with Wittenborg University Directors and President of the Senate Fred de Graaf at the Wittenborg 25 Logo Unveiling Ceremony
 

Het Nederlands artikel was geschreven door jonge journalist, Michel Nijdeken, die als stagiaire werkzaam is bij de krant. Hij zit momenteel in de laatste fase van de Bachelor in Journalistiek aan het Windesheim in Zwolle.

(translated from the English by Samantha Birdsall, 4th year ROC Aventus College Student)

WUP 12/12/12

Tags: 

492 words